You asked:
Can I ride the trail from south to north? Is it Ridable in that direction ?
Can Children ride the trail?
Where can I find navigation files \ GPS recordings?
Are the riding trails in the North already marked?
Is it necessary to regulate with IDF the entrance and/or passing firing zones?
What kind of bicycle are best for the trail ?
Is the Israeli riding trail also the Israeli walking trail?
What kind of bicycle are best for the trail ?
Which season is most adequate for riding the trail?
Can I ride the trail from south to north? Is it Ridable in that direction ?
Israel Bike trail is planned for riding, in general direction, north to south. There is a big difference riding uphill where the trail was designed for downhill and vice versa. The average rider who will ride the opposite direction could find himself facing a risky downhill slope or unridable, steep, uphill beyond his capability.
We've done the best we can to get a safe trail. We took care of steep and slippery slopes and posted signs along the trail. Now it is all upto the rider's responsibility and common sense.
We strongly reccomand not to stratch your capability to the limits at this harsh environment.
Can Children ride the trail ?
Anyone who has experience in moutain biking and capable of riding for 4-5 hours (about 40 Km) can ride any segment of the trail.
Where can I find navigation files \ GPS recordings?
GPS navigation files (KML, GPX) are available for download in every segment page:
Are the riding trails in the North already marked?
Is it possible to ride on trails in the Golan Heights or the Coastal Plains (Mishor Hahof?) Not yet. Up to date (October 2017), only the segments Sde-Boker - Ovda and Mizpe Ramon-Eilat are marked. Info regarding active and planned marked trails is available on our website- trail segments.
Is it necessary to regulate with IDF the entrance and/or passing firing zones?
Generally - no, except for the Neot Smadar-Shaharot segment. As a result of a great effort to assure safe riding, in collaboration with IDF, all the other segments pass at the edge of the firing zones.
Is the Israeli riding trail also the Israeli walking trail?
Only partially. There is no connection between the trails.
What kind of bicycle are best for the trail ?
It is extremly important to have the proper bike for the task and avoid riding it with unbranded bicycle. Why ?
Because riding the southern segments involves crossing verious types of terrain (gravel, rocks, sand...) and passing through hot and dry climate. The best bike setup for the trail is a full suspension, 29'' bike. 26'' are also great.
safely & pleasantly?
The Trail is properly marked, therefore only minimal navigating skills required. The maintenance of the trail is pretty good, therefore basic technical knowledge & a certain mountain riding experience will do (no rookie though). The trail is also designed in a friendly way for an equipped rider, so no special sportive skills are required. Each segment is designed for a 4 to 6 hours ride, its length is about 35 km.
Which season is most adequate for riding the trail?
It depends which segment you intend to ride. It is recommended to ride the Southern segments from October to the beginning of April. During the rest of the year the weather is too hot. When completed, all the other segments will be ridable during most of the year. Still, during the winter parts of the trails might be too muddy & slippery after the rain.
באתר השביל תשובות לשאלות רבות ששאלתם. לפניכם ריכוז השאלות הנפוצות ביותר והתשובות שענינו לגביהן.
האם יש בתכנון לסמן את השביל גם בכיוון הרכיבה ההפוך (מדרום לצפון) ? הוא רכיב מאוד גם ככה.
האם ילדים יכולים לרכב את השביל ?
האם יש קובץ ניווט למקטעי השביל ?
האם בצפון המקטעים כבר מסומנים ? האם אפשר לרכב בשביל ברמת הגולן? במישור החוף?
האם יש צורך לתאם עם הצבא כניסה או מעבר בשטחי אש ?
עם איזה סוג של אופנים אפשר או כדאי לרכב בשביל ?
האם שביל ישראל לאופניים הוא גם שביל ישראל הרגלי ?
מהם כישורי הרכיבה הנדרשים כדי לרכב את השביל (וגם לסיים אותו בכיף) ?
באילו עונות כדאי לרכב בשביל ?
האם יש בתכנון לסמן את השביל גם בכיוון הרכיבה ההפוך (מדרום לצפון) ? הוא רכיב מאוד גם ככה.שביל ישראל לאופניים מתוכנן לרכיבה מצפון לדרום. בהיבט הבטיחותי, יש הבדל גדול בין רכיבה במורד או במעלה. רוכב לא מנוסה שהופך את כיוון הרכיבה עלול למצוא את עצמו בירידה שהיא מעבר ליכולתו. ולמה? מהבחינה הבטיחותית עשינו את המקסימום. המורדות הקשים הסדרנו, שילטנו ובדקנו. באשר למעלות - ניסינו למתן שיפועים עד כמה שניתן. כל היתר - אחריות אישית של הרוכב ושיקול דעתו. אנחנו מציעים שלא לקחת סיכונים ולא "לגרד את המעטפת". מעבר לכך, השביל (כמו גם שבילים אחרים) הופכים יותר ויותר פופולריים ונגישים - משמע עמוסים יותר ברוכבים. משום כך, יש חשיבות בהסדרת כיוון תנועה מקובל כדי להימנע ממפגשים בעייתיים. בקצרה, שביל ישראל לאופניים אינו משולט או מומלץ לרכיבה בכיוון ההפוך. |
||
האם ילדים יכולים לרכב את השביל ?השאלה מיהו (או מהו..) ילד? ילד בנפשו - התשובה היא כמובן. ילד בגיל - לא בטוח. אם ננסה לנסח "חוק" נאמר שתנאי הסף יהיו אופני הרים (מותג ולא "אופני מדבקה") בעלי גלגלי 26" ונסיון ברכיבת שטח, למרחק של לפחות 25 ק"מ ברציפות. ולמה? הרכיבה בכל אחד ממקטעי השביל היא רכיבה בתנאי חום ויובש. בחורף החום מתחלף בקור. יש גם ימים נעימים אבל מספיקות עשר אצבעות כדי למנות אותם. מעבר לכך, מצע השביל כולל את כל הקשת - מדרכי עפר מהודקות דרך "דשדש" בנחלים וכלה בדרדרות קלות במורדות. רוכב שאינו מיומן ברכיבת שטח ושאינו מצויד באופניים בגודל ובייעוד הנכון - לוקח סיכון גדול של פציעה או תקלה. כמובן שתמיד נשמע על גיבורים בני 3 שרכבו את המסלול עם קורקינט אבל אלו בעיקר סיפורי גבורה שלא כדאי לקחת החלטה על פיהם. |
||
|
||
האם בצפון המקטעים כבר מסומנים ? האם אפשר לרכב בשביל ברמת הגולן? במישור החוף?עדיין לא. כרגע (אוקטובר 2017), המקטעים היחידים שמסומנים ופעילים הם המקטעים שבין שדה בוקר לעבדת וממצפה רמון עד לאילת. תחת "מקטעי השביל" באתר תוכלו ללמוד על המקטעים הפעילים והמתוכננים. |
||
האם יש צורך לתאם עם הצבא כניסה או מעבר בשטחי אש ?באופן כללי - לא, למעט הקטע שבין נאות סמדר לשחרות. יתר מקטעי השביל עוברים בשולי שטחי אש. אגב, זוהי התוצאה של המאמץ הרב שהושקע בתיאום עם הצבא בדיוק כדי לאפשר לרוכבים לרכב בבטחה וללא תיאומים מוקדמים. מומלץ לקרוא את המאמר בנושא שטחי האש שכתבנו - כאן |
||
עם איזה סוג של אופנים אפשר או כדאי לרכב בשביל ?במקטעים הדרומיים מיועד השביל לאופני הרים בלבד. כל סוג אחר של אופנים יהפוך את הרכיבה לקשה או בלתי אפשרית. |
||
האם שביל ישראל לאופניים הוא גם שביל ישראל הרגלי ? באופן חלקי בלבד. בעיקרון, אין קשר בין השניים. |
||
מהם כישורי הרכיבה הנדרשים כדי לרכב את השביל (וגם לסיים אותו בכיף) ? שביל ישראל לאופניים משולט היטב (לא צריך כישורי ניווט), מתוחזק לא רע (נדרשים כישורי טכניים בסיסיים ונסיון כלשהו ברכיבת שטח) ומתוכנן באופן ידידותי לרוכב העמוס (ולכן לא חייבים כושר על). כל מקטע מתוכנן כך שיתאים ליום רכיבה לא ארוך מדי (4-6 שעות רכיבה) ולכן אורכו נע, בדרך כלל, סביב ה- 35 ק"מ. כל אלו מגדירים את השביל כמתאים לכל רוכב בעל כישורי רכיבת שטח בסיסיים (אך לא טירון ירוק בתחום), כושר סביר ואחריות אישית. מה עוד צריך כדי להתארגן לרכיבה, תוכלו לקרוא כאן |
||
תלוי איפה. במקטעים הדרומיים אפשר ורצוי לרכב בחודשים אוקטובר - תחילת אפריל. לפני ואחרי יהיה חם מדי. במקטעים בצפון הארץ ומרכזה, לכשיהיו מוכנים לרכיבה, ניתן יהיה לרכב ברוב חודשי השנה למעט חודשי החורף שבמהלכן עלולים להיות חלק מהשבילים בוציים מדי אחרי גשם. |
Although very well experienced in riding abroad, we Israeli riders count each year the days till ‘desert time’ arrives (November-March).The rides, the landscapes and the atmosphere are like no any other bike holiday! and Desert BikeAir is your opportunity to experience what it’s all about...
Your request was received. If everything is ok your post will be uploaded within the next few days.