באתר השביל תשובות לשאלות רבות ששאלתם. לפניכם ריכוז השאלות הנפוצות ביותר והתשובות שענינו לגביהן.

האם יש בתכנון לסמן את השביל גם בכיוון הרכיבה ההפוך (מדרום לצפון) ? הוא רכיב מאוד גם ככה.

האם ילדים יכולים לרכב את השביל ?

האם יש קובץ ניווט למקטעי השביל ?

האם בצפון המקטעים כבר מסומנים ? האם אפשר לרכב בשביל ברמת הגולן? במישור החוף?

האם יש צורך לתאם עם הצבא כניסה או מעבר בשטחי אש ?

עם איזה סוג של אופנים אפשר או כדאי לרכב בשביל ?

האם שביל ישראל לאופניים הוא גם שביל ישראל הרגלי ?

מהם כישורי הרכיבה הנדרשים כדי לרכב את השביל (וגם לסיים אותו בכיף) ?

באילו עונות כדאי לרכב בשביל ? 

 

האם יש בתכנון לסמן את השביל גם בכיוון הרכיבה ההפוך (מדרום לצפון) ? הוא רכיב מאוד גם ככה.

שביל ישראל לאופניים מתוכנן לרכיבה מצפון לדרום. בהיבט הבטיחותי, יש הבדל גדול בין רכיבה במורד או במעלה. רוכב לא מנוסה שהופך את כיוון הרכיבה עלול למצוא את עצמו בירידה שהיא מעבר ליכולתו.

ולמה?

מהבחינה הבטיחותית עשינו את המקסימום. המורדות הקשים הסדרנו, שילטנו ובדקנו. באשר למעלות - ניסינו למתן שיפועים עד כמה שניתן. כל היתר - אחריות אישית של הרוכב ושיקול דעתו. אנחנו מציעים שלא לקחת סיכונים ולא "לגרד את המעטפת".

מעבר לכך, השביל (כמו גם שבילים אחרים) הופכים יותר ויותר פופולריים ונגישים - משמע עמוסים יותר ברוכבים. משום כך, יש חשיבות בהסדרת כיוון תנועה מקובל כדי להימנע ממפגשים בעייתיים.

בקצרה, שביל ישראל לאופניים אינו משולט או מומלץ לרכיבה בכיוון ההפוך.

 
 

האם ילדים יכולים לרכב את השביל ?

השאלה מיהו (או מהו..) ילד? ילד בנפשו - התשובה היא כמובן. ילד בגיל - לא בטוח.

אם ננסה לנסח "חוק" נאמר שתנאי הסף יהיו אופני הרים (מותג ולא "אופני מדבקה") בעלי גלגלי 26" ונסיון ברכיבת שטח, למרחק של לפחות 25 ק"מ ברציפות.

ולמה?

הרכיבה בכל אחד ממקטעי השביל היא רכיבה בתנאי חום ויובש. בחורף החום מתחלף בקור. יש גם ימים נעימים אבל מספיקות עשר אצבעות כדי למנות אותם. מעבר לכך, מצע השביל כולל את כל הקשת - מדרכי עפר מהודקות דרך "דשדש" בנחלים וכלה בדרדרות קלות במורדות. רוכב שאינו מיומן ברכיבת שטח ושאינו מצויד באופניים בגודל ובייעוד הנכון - לוקח סיכון גדול של פציעה או תקלה.

כמובן שתמיד נשמע על גיבורים בני 3 שרכבו את המסלול עם קורקינט אבל אלו בעיקר סיפורי גבורה שלא כדאי לקחת החלטה על פיהם.

 
 
 

 

האם יש קובץ ניווט למקטעי השביל ?

ההקלטות של כל המקטעים נמצאים באתר וזמינים להורדה בשני הפורמטים המקובלים והשכיחים ביותר: GPX ו- KML.

ניתן להוריד את ההקלטות בעמוד המקטע ברלוונטי על ידי לחיצה על כפתור "קבצי GPS" המקטע (מצ"ב תמונת מסך):

 

 
 

האם בצפון המקטעים כבר מסומנים ? האם אפשר לרכב בשביל ברמת הגולן? במישור החוף?

עדיין לא. כרגע (אוקטובר 2017), המקטעים היחידים שמסומנים ופעילים הם המקטעים שבין שדה בוקר לעבדת וממצפה רמון עד לאילת.

תחת "מקטעי השביל" באתר תוכלו ללמוד על המקטעים הפעילים והמתוכננים.

 
 

האם יש צורך לתאם עם הצבא כניסה או מעבר בשטחי אש ?

באופן כללי - לא, למעט הקטע שבין נאות סמדר לשחרות. יתר מקטעי השביל עוברים בשולי שטחי אש. אגב, זוהי התוצאה של המאמץ הרב שהושקע בתיאום עם הצבא בדיוק כדי לאפשר לרוכבים לרכב בבטחה וללא תיאומים מוקדמים.

מומלץ לקרוא את המאמר בנושא שטחי האש שכתבנו - כאן

 

עם איזה סוג של אופנים אפשר או כדאי לרכב בשביל ?

במקטעים הדרומיים מיועד השביל לאופני הרים בלבד. כל סוג אחר של אופנים יהפוך את הרכיבה לקשה או בלתי אפשרית.

 

האם שביל ישראל לאופניים הוא גם שביל ישראל הרגלי ?

באופן חלקי בלבד. בעיקרון, אין קשר בין השניים.

 

מהם כישורי הרכיבה הנדרשים כדי לרכב את השביל (וגם לסיים אותו בכיף) ?

שביל ישראל לאופניים משולט היטב (לא צריך כישורי ניווט), מתוחזק לא רע (נדרשים כישורי טכניים בסיסיים ונסיון כלשהו ברכיבת שטח) ומתוכנן באופן ידידותי לרוכב העמוס (ולכן לא חייבים כושר על).

כל מקטע מתוכנן כך שיתאים ליום רכיבה לא ארוך מדי (4-6 שעות רכיבה) ולכן אורכו נע, בדרך כלל, סביב ה- 35 ק"מ. כל אלו מגדירים  את השביל כמתאים לכל רוכב בעל כישורי רכיבת שטח בסיסיים (אך לא טירון ירוק בתחום), כושר סביר ואחריות אישית. 

מה עוד צריך כדי להתארגן לרכיבה, תוכלו לקרוא כאן

 

באילו עונות כדאי לרכב בשביל ? 

תלוי איפה. 

במקטעים הדרומיים אפשר ורצוי לרכב בחודשים אוקטובר - תחילת אפריל. לפני ואחרי יהיה חם מדי.

במקטעים בצפון הארץ ומרכזה, לכשיהיו מוכנים לרכיבה, ניתן יהיה לרכב ברוב חודשי השנה למעט חודשי החורף שבמהלכן עלולים להיות חלק מהשבילים בוציים מדי אחרי גשם.